کارآفرینان کوچک چگونه می‌توانند انحصار تبلیغات را از دست فیسبوک و گوگل بیرون کنند

admin دسته‌بندی نشده

نیکوترین رویه بخاطر حفظ سهام یک بازار روبه رشد چیست؟ اجتناب از رقابت سربه‌سر با منحصر دوقطبی و تو معاوضه جستجوی فرصت‌های جدید.

اگرچه نام سازمان‌های فناوری تبلیغاتی اندک شنیده شده است اما از ده‌ها سال قبل خواه حتی قبل‌تر از آن، این شرکت‌ها به‌دنبال فرآیندهای نوآورانه ازجمله تبلیغات هدفمند (تبلیغات خودکار) و مزایده‌ بوده‌اند. استارتاپ‌های فناوری که زمانی به تفکر نمو تبلیغات آنلاین و اضافه امکانات کم‌هزینه رونق یافته بودند، امروزه به‌دلیل انحصار دوقطبی فیسبوکوگوگلدچار رکود شده‌اند.

به نقل از سازمان IAB (هیئت تبلیغات تعاملی)، تبلیغات دیجیتالی تو سال ۲۰۱۷ با رکود ۸۸ میلیون دلاری روبه‌رو شد. البته، از ۲۱ درصد کل نمو میدان در سال گذشته، ۹۰ درصد آن متعلق بوسیله فیسبوک و گوگل بود. از طرفی براساس گزارش‌های نیویورک‌تایمز، تعداد سازمان‌های مستقل تبلیغات فناوری از سال ۲۰۱۳،  ۲۱ درصد کاهش یافته است.

به بیان دیگر سرمایه‌گذاری روی این شرکت‌ها کاهش یافته است. براساس آمار Crunchbase که به تحلیل ۲۰۰۰ معامله‌ و سرمایه‌گذاری در فناوری تبلیغات پرداخته، تا نیمه‌ی سال ۲۰۱۷ سرمایه‌گذاری درون این مملکت نزدیک به ۸۰ درصد کاهش یافته است (این میزان در نیمه‌ی شروع ۲۰۱۳ درون فراز وجود).

گوگل به‌دلیل شناسایی رقبای بالقوه و در پیش اخذ استراتژی‌های تهاجمی، یک قطب فناوری تبلیغات را در اختیار گرفته است. از سوی دیگر، ۲.۲۷ میلیارد کاربر فعال فیسبوک تو یک ماه به این معنی است که این شبکه‌ی مدنی روی یک معدن طلای پژوهش‌های بازاری قرار دارد. شاید غیرمنطقی به دیدن برسد ولی کارآفرینان فناوری تبلیغات تو فضایی که مافوق تسلط دو غول گرسنه است، باید به‌دنبال شکارهای کوچک‌تر باشند.گریختن از تخصیص دوقطبی

بهترین گونه برای دسترسی کارآفرینان فناوری تبلیغات بوسیله تسهیم روبه رشد بازار، جستجوی فرصت‌های متاخر و اجتناب از رقابت سربه‌سر با گوگل و فیسبوک است. برای مثال این شرکت‌های کوچک می‌توانند با لینک داده‌های پرداخت آفلاین به داده‌های آنلاین مشتری، بوسیله یک مجموعه از شناسه‌های پلتفرم برسند. از این شناسه‌ها می‌توان بخاطر تبلیغات هدفمند استفاده کرد.مقاله‌های مرتبط:نگاهی بوسیله سیاست‌های کسب درآمد شرکت‌ها پس از ابتیاع گوشیاطلاعات بیع کاربران، زیربنای کسب‌و‌کار مبصر تبلیغاتی آمازون

ویدئو استریمینگ هم فضایی نوظهور بخاطر استارتاپ‌ها است که در آن می‌توانند از ظرفیت کانال‌های درآمدی کاربرد کنند. با ورود آمازونبه تبلیغات کسب‌وکار، استارتاپ‌ها با دستگاه‌هایی مانند Echo و FireTire می‌توانند تبلیغات را بوسیله خانه‌ی مشتریان ببرند.

با اینکه هیچ روش تضمین‌شده‌ای برای کسب تکیه سرمایه‌گذار وجود ندارد، ولی استارتاپ‌های فناوری تبلیغاتی و سازمان‌های افسون شده باید به این نکته‌ی مهم توجه کنند که غلبه بر بازار لزوما به‌معنی کیفیت یا ارجحیت ازاله. در نتیجه‌ی رسوایی‌های فیسبوک، نگرانی مشتریان و قانون‌گذاران به‌شدت بالا رفت.

داخل این وضعیت سازمان‌های فناوری تبلیغاتی با تمرکز بر شفافیت داده‌ها و اطلاعات، می‌توانند رویت مشتریان جدید را به خود جلب کنند.سازمان‌های فناوری تبلیغاتی برای فرار از این تحدید دوقطبی باید مراحل زیر را انجام دهند:۱. تحکیم جایگاه با رقابت

شرکت‌های پایدار در فضای تبلیغات سازمانی به‌دنبال انقراض گوگل و فیسبوک هستند تا بتوانند قبل از بوسیله دام افتادن در این تخصیص دوقطبی موضع خود را استواری کنند. اما براساس گزارش نیویورک‌تایمز از پژوهش‌های LUMA، تنها ۱۸۵ سازمان فناوری در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ باقی مانده‌اند. به‌گفته‌ی تری کاواجا، حامی این گروه پژوهشی:با اینکه طولانی صنایع وارد منحنی رشد شده‌اند، ولی باید رله خود را محکمی کنند؛ ولی بسیاری از این شرکت‌ها سودبخش نبودند و به همین برهان دوام نیاوردند.۲. کمال مطلوب راحتی دادن مخاطب‌های بیرون از منحصر دوقطبی

کنسرسیوم فناوری تبلیغاتی شامل AppNexus، MediaMath و LiveRamp در تلاش هستند مخاطب‌های خارج از گوگل و فیسبوک را ازطریق شناسه‌های پلتفرم، مرام قرار دهند. فیسبوک و گوگل به‌عنوان دو غول فناوری به‌دلیل تعداد زیاد کاربرها به سود و نرخ زیادی می‌رسند، اما این کنسرسیوم برای بهبود سرمایه‌گذاری رسانه‌ای بیرون از گوگل و فیسبوک تلاش می‌کند.

این هیئت برای اضافه اطمینان سرمایه‌گذار و  امن و حفظ حریم مخصوص کاربرها به تطبیق یک کد اخلاقی پرداخته است. نگرانی درون مورد مسائل امنیتی تو میان کاربران پلتفرم‌های غالب روزبه‌روز افزایش می‌یابد و می‌توان از آن به‌عنوان یک مزیت رقابتی کاربرد کرد.۳. شناسایی بازارهای کوچک

 کارآفرینان برای دستیابی به دلارهای ارزشمند فناوری تبلیغات باید کار را برای شرکت‌های بزرگ دشوار کنند (با تمرکز بر بازارهای کوچک که مقدار بالا و ظرفیت کمی دارند). برای مثال، اپلیکیشن راهنمای ویز (Waze) کاربرهایی را هدف راحتی می‌دهد که به‌دنبال بهینه‌سازی سفر و اجتناب از دام‌های ترافیکی هستند. ویز با اپلیکیشن مسیریاب هوشمند خویشتن از گوگل سبقت گرفت 

به‌دلیل وابستگی بیش کاربرها به خدمات موقعیت‌یابی اپلیکیشن ویز، این اپلیکیشن می‌تواند با تبلیغات مبتنی پیاده شدن موقعیت مکانی و سفارشی کاربران را شعار استراحت دهد. نقشه‌های گوگل قدرت رقابت با ویژگی‌های منحصربه‌فرد ویز را ندارند. درنتیجه، به گزارش TechCrunch در سال ۲۰۱۳  این غول فناوری هم چشمی را به رقیب کبیر خود واگذار کرد.

تبلیغات، یک بازار روبه نمو و سودبخش است. با افزایش فناوری‌های تبلیغاتی و پیاده‌سازی GDPR درون اروپا (قانون محافظت از داده‌های عمومی)، بسیاری از استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک‌تر امیدوارند این قانون سرعت انحصار فیسبوک و گوگل را کاهش دهد. شاید این یک تهدید کوچک برای مطابقت غول‌های فناوری باشد اما الان زمان نوآوری در فضای فناوری تبلیغات است.بیشتر بخوانید:اندروید Q با پشتیبانی از تم تاریک و گوشی‌ های تاشدنی منتشر خواهد شدپیکسل 3a و پیکسل 3a ایکس ال رونمایی شدندتعداد دستگاه‌های فعال اندرویدی به مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه رسیدگوگل نسخه‌ مبتنی‌بر وب دوپلکس را رونمایی کردواقعیت افزوده به جستجوی گوگل اضافه می‌شود

شاید دوست داشته باشید:

بخش ویدیو و تبلیغات ویدیویی میدان چه خدماتی به کاربران و کسب وکارها عرضه می کند؟

راسته نزدیک بوسیله دو سال است که درخت سرو اختصاصی ویدیویی خود را راه اندازی کرده است. این سرویس با […]

ترفندهایی که بازاریابان برای جذب مشتری استعمال می کنند

دنیای دوره ما مملو از تبلیغات شده است. از خلال تولد تا مرگ، با انواع و اقسام تبلیغات زندگی می […]

هفت اشتباه مخرب در بازاریابی محتوا

شایدبازاریابی محتوا، مفهوم جدیدی به دیدن برسد؛ اما این گونه از صدها سال قبل استعمال داشته است. داستان گویی یکی […]