اطلاعات خرید کاربران، زیربنای کسب و فرمان بزرگ تبلیغاتی آمازون

admin دسته‌بندی نشده

تبلیغات هدفمند، امروزه به حصه جدایی‌ناپذیر تجربه‌ی ما از اینترنت بدل شده‌اند. در یک نمونه، مراکز فیزیوتراپی یک منطقه برای تبلیغات هدفمند خود، تبلیغات را بخاطر افرادی نمایش دادند که در نزدیکی این مراکز زندگی یا کار می‌کردند و به‌تازگی از آمازون، زانوبند طبی خریده بودند. داخل مثالی دیگر، یک مؤسسه‌ی مالی برای تبلیغات سرویس مشاوره‌ی بازنشستگی خود، تبلیغات خود را بخاطر افراد ۴۰ تا ۵۰ ساله نمایش داد که به‌تازگی، از آمازون بخاطر خویشتن دفاتر حسابداری شخصی خریداری کرده بودند. یک همکاری ارائه‌ی خدمات کارت‌های اعتباری نیز برای جذب مشتریان جدید، تبلیغات را برای افرادی عرضه قسط که از کارت‌های دیگر بخاطر فروش داخل فروشگاه‌‌های آنلاین استفاده کردند.

نمونه‌های فوق، نتایجی از مشارکت آمازون و تبلیغ‌دهندگان، بخاطر هدفمند کردن هرچه بیشتر تبلیغات است. درواقع، تبلیغ‌دهنده‌ها، افراد را به‌کمک سرویس‌های تبلیغاتی آمازون یافتند که از معلومات عالی آن شرکت، یعنی عادت‌های خرید آنلاین مصرف‌کننده‌ها، غلبه می‌گیرد.

دنیل کنیجنیک، هم‌‌بنیان‌گذار سرویس Quartile Digital است که با تمرکز پهلو داده‌های آمازون، تبلیغات را برای مشتریان مدیریت می‌کند. نمونه‌های زبر درباره‌ی مراکز فیزیوتراپی و سرویس‌های بازنشستگی، توسط این مشارکت مدیریت شده بود. او می‌گوید آمازون دیتابیس طولانی و سرراستی دارد، برای اینکه درباره‌ی هرآنچه که مردم می‌خرند، اطلاعات دارد. این اطلاعات، برای تبلیغ‌دهندگان شبیه یک رؤیا است.مقاله‌های مرتبط:آمازون و برنامه‌های بزرگ این همکاری برای تبلیغاتکسب‌و‌کار تبلیغات آمازون، گوگل و فیسبوک را تهدید می‌کند

سرویس‌های تبلیغاتی آمازون، زمانی محدودیت داشتند، اما امروز به سومین سیلندر کسب‌وکار آن‌ها (درکنار بازرگانی الکترونیک و خدمات ابری) بدل شده‌اند. طبق تخمین‌های شرکت مالی مورگان استنلی، قیمت کسب‌وکار تبلیغات آن همدستی امروز به ۱۲۵ میلیارد دلار رسیده که از کچل بها شرکت‌هایی همچون IBM و نایکی، بیشتر است. هسته‌ و نمونه‌های اولیه‌ی کسب‌وکار تبلیغاتی آمازون، محصولات ساده‌ای هستند که درکنار نتایج جست‌وجوی دیگر در Amazon.com نمایش داده می‌شوند.

درکنار موارد ساده‌ی داخل خود وبسایت آمازون، زمینه‌های دیگری از تبلیغات همچنین وجود دارد که آژانس‌های تبلیغاتی متجاوز به آن تعلق دارند و البته، از چشم بسیاری از مصرف‌کنندگان پنهان است. درواقع، آمازون درون سال‌های گذشته با سرعتی کم ارزش جای خود را در بازار تبلیغات اینترنتی محکم کرد و با سابقه‌ای خوب در عرضه ویدئو و گوناگون دیگر محتوای تبلیغاتی، امروز رقیبی جدی برای غول‌هایی همچون گوگل و فیسبوک محسوب می‌شود.

آمازون علاوه‌بر دانستن سابقه و عادات خرید مردم داخل بسیاری از کشورهای جهان، آدرس نگرش زندگی آن‌ها را همچنین به‌خوبی می‌داند؛ بجای اطلاعات را خویشتن کاربران بخاطر دریافت خریدها ارائه می‌دهند. به‌علاوه، آمازون کارت‌های اعتباری مشتریان را نیز می‌شناسد. درون اطلاعاتی جزئی‌تر، سن فرزندان یک خانواده نیز از اطلاعات پروفایل سزاوار سرزنش خبر است. از همه مهم‌تر، آمار ابتیاع دارو در آن کاربرانی که حتی داروی خود را همچنین از آمازون خریداری می‌کنند، حتی اطلاعات فرزندان ناسالم را نیز بوسیله آن شرکت می‌دهد.آمازون اطلاعات دقیقی از عادت‌های معامله کاربران دارد

به‌هرحال،‌ آمازون با مصرف از اطلاعاتی مشابه بوسیله موارد بالا، یک سرو تبلیغاتی راه‌اندازی کرده است که به آژانس‌های کوشا درون آن حوزه، امکان بهره‌برداری از اطلاعات ابتیاع کاربران را می‌دهد. کارشناسان مختلف و سرمایه‌گذاران حوزه‌های محصولات خصوصی مصرف‌کننده، اعتقاد دارند چنین کسب‌وکاری، مقیاس‌دهی فوق‌العاده‌ی بعدی را برای آمازون به‌همراه خواهد داشت.

شبکه‌های تبلیغاتی بزرگ در سرتاسر جهان، گزینه‌های متعددی را برای هدف‌گیری بهتر کاربران فراهم می‌کنند. به‌عنوان شهید یک برند لباس ورزشی برای بانوان، احتمالا بوسیله گوگل مراجعه می‌کند تا غول موتور جست‌وجو، افرادی را که طبق تصورش زوجه هستند و براساس سابقه‌ی مرور و جست‌وجو، ورزش نیز می‌کنند، برای آن نمایان درنگ. در انتخابی دیگر، آن برند به فیسبوک مراجعه می‌کند تا تبلیغات را برای زنان عضو گروه‌های ورزشی عرضه دهد.

بسیاری از امکانات آمازون در حوزه‌ی تبلیغات، با گوگل و فیسبوک قرین است. به‌عنوان مثال، هدف‌گیری مشتریان براساس علاقه، سابقه‌ی جست‌وجو و ویژگی‌های سن و جنسیت، مانند رقبا انجام می‌شود؛ اما درکنار تمام این موارد، سابقه‌ی خرید، بسیاری از هدف‌گیری‌های حدسی را از بین می‌برد.

تبلیغ‌دهندگان مدت زیادی است که کمپین‌های هدفمند مفرط را ازطریق شبکه‌ی تبلیغات آمازون انجام کرده‌اند. بسیاری از آن‌ها، با همکاری کارمندان خود شرکت تبلیغات را عرضه دادند که به‌جای آن‌ها، نصیحت تبلیغ می‌دادند. آن گزینه، پیش‌از‌این تنها برای برندهای بزرگ تو دسترس بود که حداقل تعهدی بخاطر تبلیغات طولانی‌تر و بیشتر داشتند. با اغماض زمان، خدمات تبلیغاتی بخاطر آژانس‌های بیشتر و با گزینه‌های بیشتر همچون عرضه تبلیغات در خود آمازون یا خارج از آن، ارائه شد.تماشای محتوا تو آمازون همچنین اطلاعاتی را بوسیله تبلیغ‌دهندگان می‌دهد

مشتریان تبلیغات سلف-سرویس آمازون می‌توانند از صدها دسته‌بندی اتوماتیک مشتری تو آن وبسایت مصرف کنند. فدایی از قابلیت‌های هدفمندی آمازون، وابسته به عادات خرید مشتریان است. به‌عنوان مثال یک مشتری با برچسب «مشتری غذا و مایحتاج اولیه از فروشگاه‌های بین‌المللی» گروه‌بندی شود یا مشتری‌هایی، در دسته‌بندی «خریداران داروهای مخالف آکنه» راحتی گیرند. دسته‌بندی‌های سنی-جنسی نیز داخل هدف‌گیری‌های آمازون قرار دارند که مثلا، دسته‌ی «دارای فرزند ۴ تا ۶ ساله» از آن سنخ محسوب می‌شود.

نوع دیگری از دسته‌بندی‌های آمازون، براساس عادات استعمال محتوای کاربران عرضه می‌شود. به‌عنوان شهید «طرفداران دنزل واشنگتن» یک گروه برای مصرف‌کنندگان محتوا است خواه افرادی که به‌تازگی ویدئوهای بدنسازی یا تناسب پیکر مشاهده کرده‌اند، در یک دسته فراغت می‌گیرند. آمازون، از هرگونه اظهارنظر درباره‌ی ادعاهای این مقاله در نیویورک تایمز خودداری کرد.

به‌عنوان نمونه‌ای از بهره‌برداری نیکوترین از دسته‌بندی‌ها و اطلاعات آمازون، می‌توان تبلیغات شرکت Just the Cheese را شهید زد. این شرکت، اسنک‌های پنیری با کربوهیدرات پایین تولید می‌کند. آژانس تبلیغاتی Quartile، وظیفه‌ی تبلیغات اینترنتی برند را به خشکی امدن عهده گرفت. آژانس، با تجرید تبلیغات اسنک‌ها در نتایج جست‌وجوی آمازون، رابطه‌ای بین جست‌وجو بخاطر محصولات ناچیز کربوهیدرات و فروش اسنک‌ها کشف کرد. درنتیجه‌ی آن تحلیل‌ها، تبلیغات Just the Cheese برای خریداران محصولات اندک کربوهیدرات در سرتاسر وب پخش شد. تبلیغات ۶ میلیون بار در وبسایت‌های خیلی نمایش داده شد که ۲۲ هزار کلیک و ۴ هزار بیع متاخر را به‌همراه داشت.

آمار فوق، نشان‌دهنده‌ی ۲۰ درصد نرخ تبدیل در تبلیغات اسنک‌ها است. چنین آماری، تو تبلیغات اینترنتی فوق‌العاده محسوب می‌شود. این طور آماری، مقابل گفته‌ی آژانس تبلیغاتی،‌ نتیجه‌ی داده‌هایی است که آمازون تو وارستگی شرکت‌ها استراحت می‌دهد.

آمازون هم مانند دیگر شبکه‌های تبلیغات، از کوکی و دیگر ابزارهای ردگیری کاربران برای پیگیری مسیر مرور آن‌ها از وبسایت خودش بوسیله وبسایت‌های دیگر، استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، آن‌ها فردی را که یک تاریخچه رژیم غذایی خریداری کرده است، تا وبسایت مقصد بعدی (که شاید خبری باشد) ردگیری می‌کنند و تبلیغی برای یک محصول رژیمی بخاطر او نمایش می‌دهند. البته، آمازون مفروضات آن کاربر را به تبلیغ‌دهنده نمی‌دهد، بلکه تبلیغات را به‌جای برند، بوسیله خریدار نشان می‌دهند.

آمازون، سال گذشته از ابزاری مشابه دیگر شبکه‌های تبلیغات رونمایی کرد. آن ابزار یک کد کامپیوتری مخفی دارد که به‌عنوان پیکسل درون تبلیغات آنلاین خویشتن را علامت می‌دهد. آن پیکسل، داده ها کاملی از نتیجه‌ی جانمایی تبلیغات درون راهنمایی کاربر بوسیله آمازون و جست‌وجو درباره‌ی محصول، یا خرید مستقیم آن از شرکت واقعی ارائه می‌کند.سطر مرور وب، علاقه‌مندی‌های کاربر را بیشتر برملا می‌کند

ملیسا بردیک، مدتی را درون تیم‌های درخت سرو تبلیغاتی آمازون فرمان کرده است و سپس، شریک Pacvue را برای کمک به شرکت‌ها در زمینه‌ی بهبود تبلیغات آمازون،‌ تأسیس کرد. او درباره‌ی کسب‌وکار تبلیغاتی آمازون می‌گوید:آن‌ها پول و درآمد بیشتری از تبلیغات و برندسازی می‌خواند؛ پولی که اکنون هنوز در تلویزیون هزینه می‌شود. درواقع، بخشی از برهان آن‌ها برای ارائه‌ی سرویس تبلیغات اختصاصی، همین بود.

مشتریان، علاوه‌بر رسوم خرید، اطلاعات دیگری را نیز به آمازون ارائه می‌کنند که بخاطر هدف‌گیری تبلیغات بیش سودمند خواهد حیات. به‌عنوان مثال، آمازون در وبسایت خود بخشی با نام Garage دارد که کاربران می‌توانند در آن،‌ مفروضات نمونه و سال ساخت خودروی خود را وارد کنند. برهان این ارائه‌ی اطلاعات، معاون به سودا قطعات مناسب برای خودرو است. آمازون داخل سال ۲۰۱۵ از اطلاعات بخش گاراژ، برای هدف‌گیری تبلیغات یک شرکت بیمه‌ی خودرو استفاده کرد. امروز، شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از پرتال تبلیغاتی آمازون، به‌راحتی تبلیغات خود را برای صاحبان برند و میزان خاصی از خودرو ارائه دهند.

آمازون، در سال‌های گذشته به‌مرور ابزارهای خود را برای هدفمندی بهتر مشتری‌ها توسعه داده است. ابزارهایی که در سال‌های گذشته، به‌وفور توسط شبکه‌های دیگر تبلیغات استفاده شدند. به‌عنوان نمونه‌ای از ابزارها، شرکت‌ها می‌توانند معلومات مشتریان اختصاصی خود را در آمازون بارگذاری کنند تا با دیتابیس آن شرکت مقایسه شود. سپس، تبلیغات برند به مشتریان اختصاصی ارائه داده می‌شود. به‌علاوه، الگوریتم‌های آمازون همچنین افراد مشابه با آن مشتری‌های قبلی را شناسایی کرده و در صورت تمایل، تبلیغات را به آن‌ها نشان می‌دهد.

به‌عنوان نمونه‌ای دیگر از تبلیغات هدفمند با استفاده از اسباب فوق، می‌توان شرکت One Brands را شهید زد که تو آمازون، شکلات‌های پروتئینی می‌فروشد. این شرکت، می‌تواند مشتریانی که از وبسایت اختصاصی وان برندز و صفحه‌ی مخصوص یک علیه خاص رویت کرده‌اند، تو آمازون شعار بگیرد. به‌علاوه،‌ مخاطبان مانند نیز هدف تبلیغات خواهند بود. مخاطبانی که موافق بررسی رسم خرید و تحلیل‌های الگوریتم آمازون، رفتاری شبیه به مشتریان اصلی برند دارند.

پیدا کردن مخاطبان و مشتریان، عزب کاربرد آمازون نیست. غول تجارت الکترونیک جهان، تا اینکه به افراد با مراسم خرید متفاوت، تبلیغات متفاوتی نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال،‌ افرادی که استفهام زیادی روی یک محصول انجام می‌دهند، احتمالا اعلان محصولی از آن قسمت قسمت کردن با نظرات و بررسی‌های مثبت بالا، مشاهده خواهند کرد.

به‌هرحال، امکانات آمازون تو شناخت عادت‌های خرید، می‌تواند متجاوز از این صعود نرم و به‌نوعی، متد عمر کاربران را نیز حدس بزند. چنین قابلیت‌هایی، آمازون را بوسیله بازیگری بزرگ و سزاوار سرزنش احترام در صنعتی تبلیغات بدل خواهد کرد که با ترکیب شدن با سرویس‌های دیگر یعنی سودا و خدمات ابری، ظرفیتی فوق‌العاده به مشارکت تحت مدیریت جف بزوس می‌افزاید.بیشتر بخوانید:آمازون قابلیت ارسال یک روزه رخت به ۷۲ درصد از انباشتگی ایالات متحده را داردبهبود ۶۱ درصدی درون عملکرد جهیز معنایی الکسا آمازونسیستم نظارت بر کارگران مخزن آمازون مجوز اخراج خودکار داردآمازون با سرویس استریم موسیقی متاخر خود به‌دنبال کیفیتی مسحور‌کننده استعملکرد آمازون طی زمستان ۲۰۱۹ از پیش‌بینی خوشبین‌ترین کارشناسان نیز والاتر بود

شاید دوست داشته باشید:

راهکارهایی برای مدیریت بهتر دودمان کبیر در محیط کار

بسیار از یک دهه از ورود طایفه هزاره به بازار کار می گذرد. سلاله هزار اصطلاحی است که به متولدین […]

چگونه مهارت فکر انتقادی را در تیم خویشتن توسعه دهیم؟

فکر انتقادی در صدر مهم ترین و پرتقاضاترین احاطه ها برای متقاضیان شغلی راحتی دارد. با چنین فرضیه ای احتمالا […]

چرا برنامه های تحول دیجیتال با ضعف مواجه می شوند؟

ASGHAهمدستیOOOON ها و سازمان های ارشد صنعت و مالی در نقاط متعدد جهان، نفقه های سرسام آوری را به برنامه […]