معرفی برترین استارتاپ های حوزه مارکت پِلِیس

admin دسته‌بندی نشده

این روزها معروفیت مارکت پلیس زیاد به چشم می خورد ولی معنی آن چیست و استارتاپ های این حوزه معمولا چه خدماتی ارائه می دهند؟ مارکت پلیس، بستری است که امکان سودا کالا از چند تأمین کننده ی مختلف را برای کاربر فراهم می کند. درواقع مارکت پلیس واسطه ای است که فروشنده و خریدار را بوسیله یکدیگر معرفی می نرم و نیازی نیست تمامی کالاهایی که بخاطر ابتیاع تو این بستر گذاشته می شود را درون انبار خویشتن موجود داشته باشد.

مارکت پلیس ها کالاهای مختلفی را از چند فروشنده عرضه می کنند و درواقع کاربر برای بیع محصول مورد رویت خود می تواند با ورود بوسیله مارکت پلیس ها، گوناگون محصولات یا خدمات عرضه شده توسط تأمین کنندگان را مشاهده کرده و با مقایسه ی بها و کیفیت، کالای مورد دید را خریداری کند.

همه ی ما برای مبادله کردن محصول مورد نظر خود، به دید یک فروشگاه اکتفا نمی کنیم و تا زمانی که همه ی مغازه های یک مرکز خرید را وارسی نکنیم، خریدی انجام نمی دهیم. مارکت نماینده ها دقیقا همین فقره را عمل می دهند و تمامی تأمین کنندگان یک علیه خاص را به کاربر نشان می دهند. درنتیجه تنها کافی است که خریدار دسته بندی مورد رویت را خود را درون وب سایت مارکت پلیس برگزینی کند تا فهرستی از فروشندگان به او نشان داده شود.

مارکت پلیس ها محل عطا برای تصرف وکارهای کوچک هستند تا اجناسی که عرضه می دهند، از سوی کاربران زیادی دیده شود؛ همچنین تنوع خوبی را در اختیار خریداران قرار می دهند و بابت انجام هر معامله، بخشی از سکه را به عنوان سود خود درون نظر می گیرند؛ درنتیجه هر سه گانه طرف معامله سود می کنند.

ابتیاع و سودا کالای دست دوم، خریدن تحقیقات علمی، پیدا کردن مناسب ترین ملک و مهمانخانه عرضه دهنده ی خدمات کترینگ عزب بخشی از ایده های خلاقانه ی استارتاپ ها تو حوزه ی مارکت پلیس هستند. در ادامه به معرفی کردن بیشتر بعضی از موفق ترین استارتاپ های مارکت پلیس می پردازیم.۱- استارتاپ گروپان (Groupan)

گروپان یک مارکت پلیس تجارت الکترونیکی است که محصولات عرضه دهندگان خدمات از جمله  خدمات مسافرتی، کالاهای انواع و فعالیت های تفریحی را با کاربران خویشتن به تعهد پرداخت می گذارد. درواقع گروپان، یک پلتفرم آنلاین بازرگانی الکترونیک است که امکان خرید هر محصولی را برای کاربران خویشتن فراهم می نرم.

گروپان به نشانی واسطه ای بین خریداران و نمایش دهندگان کالا خواه خدمات عمل کرده و آن ها را با یکدیگر آشنا می کند. درعوض فروشندگان نیز عبث بازاریابی را به رخ تنزل روی قیمت کالاهای خود، محاسبه می کنند. درنتیجه اغلب کالاهایی که در گروپان نمایش می شود، دارای تنزل هستند.

ایده ی راه اندازی استارتاپ زمانی به ذهن اندرو میسون، ماخذ گذار آن رسید که قصد داشت یک قرارداد تلفن همراه را لغو کند؛ او بوسیله این خاطر افتاد که از غلبه پیوستگی مردم برای تخفیف گرفتن در سودا استفاده کند. او در سال ۲۰۰۷ وب سایتی به صیت The Point وضع اندازی کرد تا کاربرانی که قصد خرید کالای یکسانی را دارند، ازطریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بتوانند از فروشنده تقلیل بگیرند.

اریک لفکفسکی، دیگر شالوده گذار استارتاپ غرض گرفت فعالیت مشارکت را تحول دهد و عزب روی خرید گروهی تمرکز یواش و استارتاپ گروپان تو سال ۲۰۰۸ بنیان گذاری شد. نام گروپان ترکیبی از زبان ی گروه (Group) و کوپن (Coupon) است و اولین ابتیاع ی این استارتاپ مربوط به پیتزافروشی حیات که دو پیتزا را به قیمت یک پیتزا به مشتری ها نمایش می کرد. طولی نکشید که ایده ی خرید گروهی گروپان پرطرفدار شد و این استارتاپ عزب ۱۶ ماه بعد از گونه اندازی، به نرخ بیش از یک میلیارد دلار رسید و یونیکورن شد.

گروپان اولین شرکتی است که در این مدت زمان کوتاه به چنین ارزشی رسیده و نمو نوک تیز آن باعث شد باهم اتحاد کردن در سال ۲۰۱۱ سهام خود را به عارض عمومی عرضه نرم. عمومی شدن سهام این شرکت، بزرگ ترین ارائه ی اولین ی عمومی سهام یک مشارکت اینترنتی بعد از گوگل در سال ۲۰۰۴ بود. گوگل داخل سال ۲۰۱۱ محصولی به معروفیت Google Offer برای رقابت با گروپان ارائه کرد و تلاش کرد گروپان را به قیمت ۶ میلیارد دلار خریداری کند اما موفق نشد و گروپان بوسیله ترقی ی محصولات خدمات خود ادامه داد.۲- استارتاپ توکوپدیا (Tokopedia)

توکوپدیا نیز یک مارکت پلیس آنلاین در اندونزی است که به اشخاص و کسب وکارهای کوچک و متوسط اجازه می دهد فروشگاه آنلاین خویشتن را به فراغت و به طور مجانی در این پلتفرم راه اندازی کنند و تجربه ی بهتر و امن تازگی را بخاطر خریدار های خود رقم بزنند. کمال مطلوب توکوپدیا پیدایش اکوسیستمی است که هر کاربری بتواند محصولات خود را بفروشد یا تمامی محصولات و خدمات مورد نظر خود را خریداری کند.

خدمات توکوپدیا، به میلیون ها کاربر شخصی و صاحبان تصرف وکار در اندونزی کمک می کند محصولات و خدمات خود را داخل سراسر اندونزی عرضه کنند و درواقع این استارتاپ میلیون ها موقعیت شغلی در این قلمرو ساختن کرده است و یکی از استارتاپ یونیکورن بوسیله احصائیه می آید.

استارتاپ توکوپدیا در سال ۲۰۰۹ توسط ویلیام تانوویجایا و لئونتینوس آلفاادیسون بنیان گذاری شد و در حال مجهز به نشانی یک باهم اتحاد کردن تکنولوژی، تو چند لفافه ی مختلف فعالیت می کند، که اسمی ترین آن مارک نماینده است. درواقع توکوپدیا یک پلتفرم مجانی C2C (تجارت میان خریدار و خریدار) برای ارائه دهندگان خدمات و خریداران است. این مارکت نماینده میلیون ها لوازم را درون ۲۵ قسمت قسمت کردن بندی گوناگون به کاربران شناساندن کرده و به ارائه دهندگان خدمات کمک می نرم مشتری بیشتری جذب کنند.

توکوپدیا همچنین محصولات دیجیتال از جمله خدمات مربوط به صیقلی بیمه و تسهیلات، پرداخت تلفن، کارت اعتباری، بلیت هواپیما، بلیت همایش و… نیز ارائه می دهد. توکوپدیا در سال ۲۰۱۶ محصولات دیگری مبتنی کنار فناوری مالی (فین مورد) مانند کیف پول دیجیتال، تنخواه گذاری، بدهی کسب وکار، کارت اعتباری مجازی، سیستم امتیازدهی برای وام و… همچنین عرضه کرد. توکوپدیا درون سال ۲۰۱۸ اپلیکیشن جدیدی به نام Mitra Tokopedia سیاق اندازی کرد که هر شخص با کاربرد از آن می تواند محصولات دیجیتال توکوپدیا را بفروشد.۳- استارتاپ مرکاری (Mercari)

مرکاری یک استارتاپ ژاپنی و مارکت نماینده موبایلی است که امکانی را فراهم کرده تا مردم بتوانند بوسیله استراحت اجناس دست دوم تک نظر خود را ازطریق تلفن هوشمند در ژاپن، آمریکا و انگلیس بخرند یا بفروشند. میوه پا بر جا این استارتاپ یعنی اپلیکیشن مارکت پلیس مرکاری در سال ۲۰۱۳ وضع اندازی شد و امروزه به نشانی بزرگ ترین مارکت پلیس ژاپن با بیش از ۱۰ میلیارد ین ژاپن تراکنش ماهانه شناخته می شود.

استارتاپ مرکاری تو سال ۲۰۱۴ وارد بازار آمریکا و در سال ۲۰۱۶ وارد بازار انگلیس شد و اپلیکیشن آن بسیار از ۱۰۰ میلیون بار تو بکلی دنیا دانلود شده است. استارتاپ مرکاری اولین شرکتی است که در ژاپن عنوان یونیکورن را کسب کرده است.۴- استارتاپ اِزکَتر (ezCater)  

استارتاپ ازکتر داخل سال ۲۰۰۷ داخل بوستون آمریکا بن گذاری شد و بزرگ ترین مارکت نماینده دنیا برای خدمات کترینگ است. کیترینگ، به آماده سازی، تدارک و طبخ طعام و نوشیدنی در محلی مشخص و سرو آن در محلی دیگر برای خوش آمد گفته می شود.

استارتاپ ازکتر خدمات سفارش آنلاین غذا بخاطر مقاصد مختلف ازجمله ناهار کارمندان خواه ملاقات های رسمی مشارکت را برای ۵ تا دو هزار نفر ارائه می دهد. درواقع ازکتر مارکت پلیسی است که زیاد از ۶۰۰ هزار رستوران کترینگ محلی را به کاربران خود شناساندن می کند و سیستم پشتیبانی قوی دارد.

ازکتر، امر خود را با چندی از رستوران های کترینگ در بوستون آمریکا آغاز کرد و سپس تو نیو انگلند و جنوب شرقی آمریکا نیز گسترش ظاهر کرد. امکان امتیازدهی و نظردهی در مورد میخانه ها، کمک می یواش تا کاربران خدمات تک نظر خویشتن را مایه تسلی مرطوب انتخاب کنند.

طبق اخبار کرانچ بیس، استارتاپ ازکتر تا به حال متجاوز از ۳۱۹ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و یکی دیگر از استارتاپ های یونیکورن صنعت مارکت پاسبان است.۵- استارتاپ کامئو (Cameo)

استارتاپ کامئو که با نام بوک کامئو (BookCameo) نیز شناخته می شود، یک وب سایت اشتراک گذاری ویدئو است که بوسیله سلبریتی ها و افراد معروف اذن می دهد ازطریق ویدئو با طرفداران خویشتن در ارتباط باشند. درواقع کامئو، مارکت پلیسی است که کاربران می توانند ویدئوی انحصاری سازی شده از طرف سلبریتی، بازیکن خواه اینفلوئنسر محبوب خود را رزرو کنند.  

این ایده کمی عجیب به دید می رسد و شاید از خودتان بپرسید خدمات این استارتاپ چه زمانی استعمال خواهد داشت. خدمات استارتاپ کامئو بخاطر هر مناسبتی می تواند استفاده شود. بوسیله عنوان مثال شخصی می تواند از یک فرید معروف بخواهد تا متولد خویش او را تبریک بگوید خواه تو مورد آخرین فعالیت های سلبریتی محبوب خود سؤال بپرسد. تا زمانی که درخواست ها معقول و حساب دان به دید برسند، سلبریتی ها نیز مشارکت خواهند کرد.

کاربران بخاطر رزرو ویدئو از سلبریتی محبوب خود باید شخص مورد نظر را از در وب سایت انتخاب کرده و التماس خود را برای او ارسال کنند. سپس درخواست ها معاینه می شوند و اگر شامل بی احترامی یا التماس های نامناسب نباشند، برای سلبریتی ارسال می شوند. سپس نهایتا در هفت روز آینده پاسخ سلبریتی برای کاربر ایمیل می شود و او می تواند ویدئو را دانلود یواش. چنانچه در این مدت پاسخی از سوی سلبریتی ارسال نشود، وجه پرداخت شده به کاربر بازگردانده می شود. قیمت ویدئوی سفارشی برای هر سلبریتی متفاوت است، ۷۵ درصد مسکوک صیقلی شده بخاطر هر ویدئو بوسیله سلبریتی داده می شود و ۲۵ درصد آن برای کامئو است. نحوه ی نرخ گذاری نیز از لفظ سلبریتی ها انجام می شود و هر مرتبه برازنده تبدیل است اما زمانی که کاربر خرج ای را پرداخت کرده و توصیه ویدئوی تک نظر خود را ثبت کرده باشد، حتی در صورت اوج عدول کردن قیمت توسط سلبریتی، با اختلاف قیمت مواجه نخواهد شد.

ایده ی بنیان گذاری استارتاپ زمانی بوسیله حافظه استیون گالانیس، بنیان گذار آن رسید که دوست یکی از دوستان او که بی نظیر معروفی بود، با انتشار ویدئویی، تولد پسر او را تبریک گفت. عمل این کار که به گفته ی دوست او متجاوز پرزحمت بود، وی را به این خیال انداخت که امکان تهیه ی ویدئوی شخصی سازی شده از لفظ افراد معروف یا سلبریتی ها را برای همه مجهز کند.

موافق اخبار کرانچ بیس، استارتاپ کامئو تا به حال بیش از ۶۵ میلیون دلار تنخواه جذب کرده است.۶- استارتاپ آپارتمنت سواد (Apartment List)

آپارتمنت لیست، پلتفرمی است که فهرستی از آپارتمان ها را ازطریق یک مارکت پلیس آنلاین در اختیار مستأجران صبر می دهد. وب سایت این استارتاپ بیش از پنج میلیون بازدید ماهانه دارد و املاک بیش از ۴۰ روستا آمریکا در آن ثبت شده است. معیار درآمد تصرف وکار به روش ای است که عزب از آپارتمان های اجاره داده شده حلقه ستاندن می کند.

جان کابز و کریس اریکسون، دو بنیان گذار این استارتاپ سپس از مشکلات شخصی که هم به عنوان مستأجر و هم بوسیله عنوان خداوندگار تجربه کرده بودند، تصمیم گرفتند با وضع اندازی پلتفرمی، روند دربست ی خانه را بهبود دهند. کاربرد از خدمات این استارتاپ برای مستأجران رایگان است و مالکان نیز تنها بعد از اجاره رفتن ملک، حق کمیسیون خود را صیقلی می کنند.

پلتفرم این استارتاپ با انجام تنظیمات دستی و پرسیدن سؤال هایی از کاربر، امکان جستجوی انحصاری سازی شده را برای کاربر مهیا می کند تا کاربران تنها پیشنهادهایی را ستاندن کنند که با نیازمندی های آن ها همخوانی دارد. اطلاعات تمامی املاکی که در پلتفرم آپارتمانت سواد ثبت می شوند باید نکته سنج و براق باشد تا بهترین ملک بوسیله مستأجر پیشنهاد داده شود.

موافق اعلام کرانچ بیس، این استارتاپ تا به حال ۱۰۹ میلیون دلار تنخواه جذب کرده است.۷- استارتاپ ساینس اکسچینج (Science Exchange)

ساینس اکسچینج یک مارکت پلیس آنلاین برای خدمات تحقیقاتی است که امکان برون سپاری تحقیقات بوسیله دانشمندان مؤسسات مختلف مانند دانشگاه ها را مهیا می کند. درواقع، ساینس اکسچینج موافقت نامه های کارمند را با سازمانی های جستجو و توسعه مانند شرکت های داروسازی، توسعه دهندگان مایه های پزشکی و انبازی های رخت آرایشی تنظیم می کند تا برون سپاری خدمات تحقیقاتی مختلفی را به نشانی یک مارکت پلیسی خصوصی برای آن ها فراهم کند.

این استارتاپ سال ۲۰۱۱ در سانفرانسیسکوی آمریکا شالوده گذاری شد و با پیوستن بوسیله شتابان ی وای کامبیناتور (یکی از مبصر ترین مراکز رشد شتابنده ی استارتاپ ها) چند نمایندگی درون نیوزلند و اروپا نیز افتتاح کرد.

ایده ی راه اندازی استارتاپ زمانی به ذهن الیزابت لورن، یکی از شالوده گذاران استارتاپ رسید که برای انجام آزمایش های ایمنی تک نیاز برای تحقیقات خود نتوانست فرد یا همکاری متخصص در این زمینه را پیدا بطی ء. او ایده ی استارتاپ را در برنامه ی شتابنده ی وای کامبیناتور مطرح کرد و پس ازآن از پذیرفته شدن، بدوی نسخه از وب سایت آن ها تو سال ۲۰۱۱ ارائه شد.

ساینس اکسچینج پس ازآن از مطالعه دقیق عرضه دهندگان خدمات، امکان بسته شدن پیمان نامه و ارامش نامه را فراهم می کند و تاریخچه ی فعالیت ها آن ها را بوسیله همراه امتیازی که از سایر کاربران اندوهناک اند، به مشتری علامت می دهد. دانشمندان می توانند خدمات تک نیاز خود را در این استارتاپ خیز وجو و مقایسه کنند و از ارائه دهندگان درخواست نمونه کار داشته باشند.

محققان ازطریق این مارکت پلیس، پیشنهاد تحقیقاتی را تصویب می کنند و سایر کارها مانند برقراری ارتباط، مدیریت پروژه و پرداخت نیز ازطریق همین پلتفرم انجام می شود. استارتاپ ساینس اکسچینج بسته بوسیله نوع تحقیق، محفل اخذ می کند و نیز نرم اسباب خویشتن را بوسیله عرضه دهندگان خدمات تجارت الکترونیکی می فروشد. طبق اعلام کرانچ بیس، این استارتاپ تابه حال زیاد از ۷۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۸- استارتاپ تریدزی (Tradesy)

تریدزی، یکی مارکت پلیس آنلاین معامله دوباره است که امکان خرید و فروش محصولات لاکچری زنانه از یکسره کیف و کفش و شکل را فراهم می بطی ء.

تریدزی در سال ۲۰۱۲ توسط ترسی دینانزیو شالوده گذاری شد تا خانم ها بتوانند محصولاتی را که مصرف نمی کنند، در این وب سایت به فروش برسانند و بخشی از بودجه ی تک نیاز برای سودا کالای متاخر را مهیا کنند و همچنین به محصولات تخفیف دار دسترسی داشته باشند. ایده ی طرز اندازی استارتاپ زمانی به ذهن دینانزیو رسید که قرین هر خانم دیگری با وجود خنده دار مملو از لباس، نمی توانست بخاطر بیرون عدول کردن آماده شود و تصمیم گرفت با فروختن بخشی از لباس های بدون استفاده، کمک هزینه ای بخاطر فروش شکل های جدید بوسیله دست آورد. وی بخاطر تأمین سرمایه ی کسب وکار روی میز آشپزخانه فقره می کرد و شب ها روی مبل می خوابید و تختخواب خود را ازطریق AirBnb دربست می عدالت.

او ابتدا کار خود را با راه اندازی پلتفرمی برای ابتیاع و فروش شکل و زیورآلات عروس آغاز کرد و بعد از مدتی کار خود را به خرید و فروش سایر کالاهای لوکس بسط عدل.

سودا و فروش کالاهای دست دوم از این نظر وقار دارد که صنعتی فشن، سوم صنعت آلاینده ی کره ی زمین است، بنابراین تکثیر طول عمر کالاهای لوکس، میزان تقاضا بخاطر کالاهای جدید را کاهش می دهد و درنتیجه محیط زیست ناچیز آلوده می شود. این یعنی خانم ها با صیقلی هزینه ی کمتری صاحب اجناس لوکس می شوند و محیط زیست نیز اندک آسیب می بیند.

طبق اطلاع دادن کرانچ بیس، افراد معروفی مانند ریچارد برنسون و جان دوئر از این استارتاپ حمایت کرده اند. استارتاپ تریدزی تابه حال بیش از ۷۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۹- استارتاپ هوم لایت (HomeLight)

هوم لایت، مارکت پلیسی است که بین فروشندگان ملک و آژانس های املاک وفاق متین می کند. این استارتاپ از نقدها و بها فروش املاک استفاده می کند تا بهترین آژانس را بخاطر معامله ملک، به فروشنده پیشنهاد دهد. این استارتاپ در سال ۲۰۱۲ بنیاد گذاری شده است و با استفاده از تفریق داده های متجاوز از دو میلیون آژانس املاک، به صاحبان املاک دستیار می کند منزل خود را مرده تیز و با نیکوترین نرخ بوسیله خرید برسانند.

رمان نحو اندازی استارتاپ از جایی آغاز شد که درو آهر، بنیاد گذار آن، برای خریدن قلمرو خود و پیدا کردن نیکوترین آژانس املاک بغرنج پیدا کرده بودند. این استارتاپ داخل اصل با تمرکز کردن روی فروشندگان، خریداران املاک را شعار قرار می دهد.

طبق اطلاع دادن کرانچ بیس، استارتاپ هوم لایت تابه حال بسیار از ۵۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۱۰- استارتاپ فریت ویوز (FreightWaves)

فریت ویوز، یک نرم افزار به عنوان خدمات است که داده ی مورد نیاز برای بازار حمل ونقل آمریکای شمالی را فراهم می درنگ. این روزها بازارهای محموله ونقل پایین تر تأثیر دیجیتال سازی، نوسانات و مقررات راحتی اندوهناک اند و فعالان این صنعت، نیازمند تفریق های دقیق در مورد بازار هستند. فریت ویوز نیز برای برطرف کردن این نیاز بنیان گذاری شده است و درواقع، بازار حمل ونقل را تحلیل کرده و ابزارهایی را بخاطر مدیریت آن فراهم می نرم.

فریت ویوز با فداکار از بزرگ ترین تولیدکنندگان داده در مارکت نماینده حمل ونقل همکاری دارد و از این مفروضات کاربرد می کند تا دید بهتری نسبت به تأثیر عواملی مثل آب وهوا، فعالیت های اقتصادی، تکنولوژی و… در بازار حمل ونقل داشته باشد.

فریت ویوز به این منظور اساس گذاری شده است که محصولاتی درخشنده برای مدیریت خطر تو بازار محموله ونقل نمایش دهد و همچنین به نشانی تأمین کننده ی طلایه داده های مرتبط با این صنعتی فعالیت می بطی ء. طبق اعلام کرانچ بیس، استارتاپ فریت ویوز تابه حال بسیار از ۳۹ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.بیشتر بخوانید:مزایا و معایب رویکرد استارتاپ نابسه پیش نیاز ضروری برای رشد در چهارمین قیام صنعتی کدام اند؟بیوگرافی آدولف داسلر، بنیاد گذار برند آدیداسدادگاه های تخصصی بخاطر رسیدگی به پرونده استارتاپ ها تشکیل می شوددنبال کردن رویاها، توهم انقلابی استارتاپی

شاید دوست داشته باشید:

لوگوهای تأثیرگذار چه خصوصیاتی دارند؟

تصور کنید که به عنوان مدیر بازاریابی داخل شرکتی خیالی بوسیله معروفیت Noxu مشغول بوسیله کار هستید. محصولات این شرکت، […]

گزارش کامل روز چهارم رویداد الکام پیچ

یکی از برنامه هایی که هرساله در نمایشگاه الکامپ توجهات زیادی را به خود طلبیدن می کند، الکام خم است. […]

مدیرعامل ایران رنتر: کاهش چشمگیر سود دریافتی از مشتریان، در صورت سرمایه گذاری بانک ها

کمال مطلوب حقیقی فعالیت ایران رنتر، ساده سازی روند اعطای تسهیلات بوسیله کاربران و حذف پیچیدگی های موجود است؛ جایی […]