پس از حذف کوکی از کروم، چه آینده ای در انتظار دنیای وب است؟

admin دسته‌بندی نشده

گوگل کروم تا دو سال آینده کوکی های متفرقه خواه بوسیله اصطلاح «کوکی های شخص ثالث» (third-party cookies) را به عارض تمام از تجربه ی مرور وب حذف می یواش. دراین میان صنعت تبلیغات دیجیتال با از دست دادن یکی از منابع حقیقی تصرف اطلاعات دوروبر مشتریان، زیاد از ابد نیاز به تغییر و بازآفرینی را حس می کند.مقاله های مرتبط:کوکی در مرورگر چیست و چه اهمیتی دارد؟گوگل پشتیبانی از کوکی های متفرقه را در کروم ایستا می یواش

تصمیم گوگل به حذف این نوع از کوکی ها که دنباله رو بزرگانی همچون اپل و فایرفاکس بود، بازیگران دنیای دیجیتال را ملزم به تامل درباره ی روش های جدید برای مدیریت تصرف وکار می کند. ازطرفی فداکار دیگر اعتقاد دارند که وب بدون کوکی، بوسیله معنای شروع کردن مکرر بسیاری از کارها و تصمیم ها است. برخی از فعالان صنعت نشر و تبلیغات باور دارند حذف کوکی ها، یکی از پایه های کمکی صنعت را از بین می برد.

حذف کوکی های شخص ثالث از گوگل کروم به فکر کردن فشارهایی حیات که از سوی طریق گذاران حریم مخصوص بوسیله شرکت های فناوری وارد می شود. بوسیله هرحال تصمیم غول موتور جست وجو، برای همه ی فعالان صنعتی شناسایی منت نبود. Criteco، شرکتی که استبدادی عظیمی را با تمرکز بر هدف گیری کاربران به کمک کوکی تشکیل داد، پس از اخبار خبر گوگل با کاهش ارج سهام روبه رو شد. شرکت های دیگر همچون LiveRamp و BlueKai (از زیرمجموعه های اوراکل) و Datalogix نیز مشابه بسیاری از باهم اتحاد کردن های مبتنی به خشکی امدن داده، اکنون باید یک بازنگری کلی در مدل کسب وکار خود داشته باشند.

جرود دیکر، کمک ارشد فناوری های تجاری و توسعه درون واشنگتن پست تصمیم گوکل را آن چنان نگران کننده نمی داند. او در این باره می گوید:ما اعتقاد داریم که زمان حال بهترین زمان بخاطر این تصمیم حیات. رویه ارائه ی تبلیغات براساس کوکی ها نتایج دقیقی به همراه ندارد. ما بوسیله عنوان یک صنعتی ابد با چالش هایی همچون مسدودکننده های تبلیغات و قابلیت مشاهده ی محتوا و حتی کلاهبرداری روبه رو هستیم. باتوجه بوسیله انعطاف پذیری صنعت، رویکردهای آتی و واکنش به جریان جدید، جذاب و قابل توجه خواهد حیات.

مشارکت هایی همچون Channel Factory، از شرکای رسمی یوتیوب اعتقاد دارند که مرگ کوکی ها، لزوم نوآوری و دگرگونی فرمت های سنتی تبلیغات را بوسیله همراه دارد. جد هارتمن، مدیر بخش های تجاری و استراتژی این شرکت با اشاره به مزایای علامت دادن تبلیغات براساس محتوای وب سایت هدف کاربر می گوید:رویکرد متاخر باعث شروع دورانی متمرکز پهلو کمال مطلوب گیری موضوعی می شود. فناوری پیرامون تبلیغ های موضوعی داخل مسیر توسعه استراحت دارد و می توان کارایی آن ها را بدون نیاز به کوکی های متفرقه، قطع گیری کرد.

گوگل راهکاری موسوم بوسیله Privacy Sandbox بخاطر جایگزینی کوکی ها دارد که به تبلیغ دهنده ها و ناشران، خسارتی وارد نمی کند. مفروضات یدکی حوالی راهکار جدید گوگل وجود ندارد، اما باتوجه به نام آن می توان پیش بینی کرد که اطلاعات موردنیاز تبلیغ دهنده ها، بدون تاثیر بوسیله حریم خصوصی کاربران، در آن ارائه می شود.

برخی کارشناسان نگرانی ها را از دوران پس از حذف کوکی ها مطرح می کنند. از نظر آن ها تهدیدهایی همچون اعاده ارائه تبلیغ بوسیله یک کاربر درصورت حذف کوکی ها محتمل خواهند بود. انبازی هایی همچون 360i به مشتریان خود هشدار دادند که با حذف چارچوب های کاربردی مرورگرها برای شناسایی کاربران، امکان نمایش تکراری تبلیغات بیشتر می شود. بوسیله هرحال آن ها عقیده دارند با حذف کوکی نمی توان تعداد دفعات نمایش اعلامیه بوسیله یک کاربر را محدود کرد.

تخصیص رفتار مرور وب (موسوم به Attribution) شاید پس از حذف کوکی ها بوسیله رویکردی متمرکز کنار آخرین کلیک کاربر تبدیل شود. اندرو فرانک، از انتزاع گرانبها مبصر گارتنر با اعتقاد بوسیله چنین پیش دماغ می گوید احتمالا وب سایتی که کاربر برای آخرین بار ممارست کرده است، طالع بهتری بخاطر فروش تبلیغات خواهد داشت و دیگر جریان کلی و رفتار مرور، مدنظر استراحت نخواهد گرفت. ازطرفی او عقیده دارد بازاریاب ها برای بررسی قیمت تبلیغات خود نیاز به اطلاعاتی بیشتر از آخرین کلیک کاربر دارند، ولی چنین رویکردهایی نیاز به تفریق و ردگیری بیشتر رفتار کاربر دارد.شاید در آینده همه ی وب سایت ها کاربر را به ثبت معروفیت و ورود بوسیله حساب کاربری مجبور کنند

آینده ی وب عاری کوکی ها شاید مشابه به رویکردی شود که برخی ناشران کنونی داخل پیش پژمرده اند. آن ها دسترسی به محتوای خود را به دخول به احصائیه کاربری منوط می کنند و شاید چنین رفتاری در آینده درون سرتاسر وب دیده شود. آلمان اینک این طور وضعیتی را تجربه می کند. فایرفاکس و سافاری که ۴۰ درصد از کاربران این ناحیه را به خویشتن ویژه می دهند، از مدت ها پیش کوکی را از دادرسی های خود حذف کرده اند و درنتیجه بازاریاب ها به اطلاعات سهم عمده ای از کاربران کشور دسترسی ندارند. آلمان راهکاری واحد برای مناقشه حریم خصوصی دارد و آن را NetID می نامد. بوسیله هرحال کارشناسان تبلیغات امروز این کشور را منبعی با دستیابی دشوار به اطلاعات می دانند.

بسیاری از کارشناسان دنیای تبلیغات اعتقاد دارند گوگل در آینده راهکار مشابهی را پیاده خواهد کرد. شاید مرورگر از کاربران بخواهد که وارد احصائیه کاربری کروم یا هر پلتفرم دیگری شوند که صنعت تبلیغات نقشه کشی می کند. جاستین سیلبرمن، معاون ارشد محصول در شریک تبلیغات ویدئویی DailyMotion باتوجه به همین پیش بینی احتمالی می گوید:من نگران آینده ای داخل اینترنت هستم که کاربران با دیوارهای هنگفت ورود بوسیله وب سایت روبه رو می شوند و عزب گزینه های ثبت معروفیت و ورود را داخل پیش دارند. درنهایت وب سایت ها برای درآمدزایی مجبور بوسیله جمع آوری معلومات هویتی می شوند که رویکرد عطا حلق.

برخی فعالان صنعت تبلیغات دیجیتال، راهکارهای جایگزینی را برای دنیای وب عاری کوکی پیشنهاد می دهند. بوسیله عنوان مثال آن ها پیشنهاد می کنند تا مرورگرها ID عام دستگاه داشته باشند که روندی مثل با جریان کنونی گوشی های هوشمند خواهد بود. اطلاعات سابق الذکر تنها تو داخل مرورگر می ماند و کاربر نیز کنترل بیشتری روی اطلاعات خواهد داشت.

صرف نظر از راهکارهای جایگزینی که برای آینده ی عاری کوکی ارائه شوند، به هرحال تجربه ی کاربران، آژانس های تبلیغاتی و ناشران در آینده متفاوت با امروز خواهد بود. شاید کاربران باید از کاهش نفوذ کردن به حریم خصوصی در چنین آینده ای خوشدل باشند؛ شاید هم راهکاری جایگزین بوسیله کار خمود شود که حتی تاثیر بیشتر به حریم خصوصی را درون پی داشته باشد.بیشتر بخوانید:هواوی نزدیک به نیمی از بازار گوشی های هوشمند چروک را تو اصالت گرفته استOCR چیست و چگونه کار می کند؟آیا با نابودی جوامع و زیرساخت ها، راهی بخاطر مناسبت متشابه بوسیله اینترنت خواهیم داشت؟خطر تحریم از سوی ایالات متحده آمریکا در کمین اپلیکیشن های چینیاپل با تصاحب استارتاپ Mobeewave، آیفون را به دستگاه شبه کارت خوان تبدیل می کند

شاید دوست داشته باشید:

بخش ویدیو و تبلیغات ویدیویی میدان چه خدماتی به کاربران و کسب وکارها عرضه می کند؟

راسته نزدیک بوسیله دو سال است که درخت سرو اختصاصی ویدیویی خود را راه اندازی کرده است. این سرویس با […]

ترفندهایی که بازاریابان برای جذب مشتری استعمال می کنند

دنیای دوره ما مملو از تبلیغات شده است. از خلال تولد تا مرگ، با انواع و اقسام تبلیغات زندگی می […]

هفت اشتباه مخرب در بازاریابی محتوا

شایدبازاریابی محتوا، مفهوم جدیدی به دیدن برسد؛ اما این گونه از صدها سال قبل استعمال داشته است. داستان گویی یکی […]